Zjistit dostupnost

Půjčování kol a koloběžek: 8:00-10:00 a 17:00-19:00

  • objednávka s předstihem vítána
  • možnost zajištění kol i pro skupiny

Ceník:

Typ                 /     den
KoloMTB         /    290,-- Kč
Koloběžka      /    290,-- Kč
Elektrokolo     /    750,-- Kč
Kolo MTB top  /    350,-- Kč
Kolo sjezdové /   350,-- Kč

Relax & wellness

Masáže

masaže

Sauna

  • pro hotelové hosty 10% sleva
  • sprchový masážní panel
  • odpočívárna

Sauna ceník

 

počet osobdobacenadobacenadobacena
1–2 osob 60 min 350,–- CZK 90 min 500,–- CZK 120 min 600,–- CZK
3–4 osob 60 min 400,–- CZK 90 min 550,–- CZK 120 min 650,–- CZK
5–6 osob 60 min 450,–- CZK 90 min 600,–- CZK 120 min 700,–- CZK
vůně 25 ml 50,–- CZK
župan den 50,–- CZK
prostěradlo den 50,–- CZK
ručník den 50,–- CZK

Vše o saunování

 

Saunu známe hlavně jako zařízení, které má blahodárné účinky na zdraví člověka, především výborný preventivní účinek. Pravidelné saunování posiluje obranné schopnosti lidského organismu a snižuje výskyt různých onemocnění. Dále se sauna využívá jako prostředek k postupnému otužování i jako prostředek ke zvyšování kondice.Odkud sauna pochází a co vlastně znamená Sauna je název pocházející z finštiny a označuje typickou lázeň především severských národů, která je charakteristická střídavým pobytem osob v prostředí horkého, relativně suchého vzduchu, provázeným inten zduchu, ve sněhu nebo jen pod chladnou sprchou.Před návštěvou sauny:Saunu může navštěvovat každý zdravý člověk (u nemocných musí vždy rozhodnout lékař). Pro optimální průběh saunování je třeba dodržovat určité zásady: organismus před saunováním by měl být „v pohodě“, každý by si měl vyhradit dobu v délce cca 90 minut. Člověk by neměl být hladový, ale ani s plným žaludkem. Před saunováním odložíme veškerý oděv, ve sprše je třeba se pořádně omýt. Před vstupem do prohřívárny je nutné se pečlivě osušit, abychom nezvyšovali vlhkost v prohřívárně.Optimální teplota v sauně pro regenerační účely se doporučuje teplota vzduchu v potírně mezi 80 a 100°C při relativní vlhkosti 5%. Vyšší teplota je pro regenerační účely nevhodná. Tato teplota je měřena nejméně 1 m od tepelného zdroje ve výšce 150 cm nad zemí a nejméně 20 cm od stěny. Nejvyšší teplota je u stropu, kde by neměla přesáhnout 110°C a nejnižší na podlaze okolo 40°C.Je však nutné poznamenat, že saunování je individuální požitek, a proto jej musí každý jednotlivec vyzkoušet a najít ten nejvhodnější způsob. Individuální je především doba pobytu v potírně. Délka pobytu je značně rozdílná, většinou se hovoří o délce okolo 10ti minut. Je potřeba zdůraznit, že při saunování dětí dochází k přehřátí velmi rychle a tedy i délka pobytu v potírně musí být úměrně kratší. Spolehlivým ukazatelem skončení pobytu v potírně je nástup mohutného pocení.Fáze druhá – ochlazení. Po přehřátí následuje rychlé zchlazení. I rychlost zchlazení je individuální záležitostí – nejpomalejší účinek má přechod do studeného vzduchu, o něco rychleji působí studená sprcha, nejrychleji potom skok do bazénku se studenou vodou o teplotě 8 – 12°C.V regeneraci se doporučuje co nejrychlejší zchlazení, tedy skok do bazénku. Toto zchlazení není nepříjemné, protože většinou dochází k paradoxnímu pocitu tepla, který je vyvolán velmi intenzivním podrážděním ohromného počtu kožních termoreceptorů. I zde je doba pobytu v bazénku záležitostí příjemného pocitu ze zchlazení. Po určité době začne každý pociťovat chlad, někdy až mrazení a bodání, a to je ten nejlepší okamžik pro ukončení procedury. U veřejných saun se z hygienických důvodů požaduje sprchování před i po každém vstupu do prohřívárny.Tento proces – tedy prohřátí a zchlazení – se opakuje dvakrát až třikrát. Větší počet se v regeneraci nedoporučuje. Účinek tepla je možno v potírně zesílit kartáčováním.Někdy se používá tzv. parního nárazu, který vyvoláme nalitím asi 100 – 200 ml vody na rozpálený povrch kamen. Vlivem následného prudkého vzestupu vlhkosti stoupne velmi rychle pocit tepla.Celou proceduru saunování je dobré zakončit alespoň 30ti minutovým pobytem v odpočívárně. Sauna je součástí regenerační procedury, proto je třeba nezapomenout na doplňování tekutin (v žádném případě tvrdý alkohol). Také masáž po sauně je velmi příjemnou záležitostí.

Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací o cookies..