Zjistit dostupnost

Půjčování kol a koloběžek: 8:00-10:00 a 17:00-19:00

  • objednávka s předstihem vítána
  • možnost zajištění kol i pro skupiny

Ceník:

Typ                 /     den
KoloMTB         /    290,-- Kč
Koloběžka      /    290,-- Kč
Elektrokolo     /    750,-- Kč
Kolo MTB top  /    350,-- Kč
Kolo sjezdové /   350,-- Kč

Relax & wellness

Masáže

masaže

Sauna

  • pro hotelové hosty 10% sleva
  • sprchový masážní panel
  • odpočívárna

Sauna ceník

 

počet osobdobacenadobacenadobacena
1–2 osob 60 min 350,–- CZK 90 min 500,–- CZK 120 min 600,–- CZK
3–4 osob 60 min 400,–- CZK 90 min 550,–- CZK 120 min 650,–- CZK
5–6 osob 60 min 450,–- CZK 90 min 600,–- CZK 120 min 700,–- CZK
vůně 25 ml 50,–- CZK
župan den 50,–- CZK
prostěradlo den 50,–- CZK
ručník den 50,–- CZK

Vše o saunování

 

Saunu známe hlavně jako zařízení, které má blahodárné účinky na zdraví člověka, především výborný preventivní účinek. Pravidelné saunování posiluje obranné schopnosti lidského organismu a snižuje výskyt různých onemocnění. Dále se sauna využívá jako prostředek k postupnému otužování i jako prostředek ke zvyšování kondice.Odkud sauna pochází a co vlastně znamená Sauna je název pocházející z finštiny a označuje typickou lázeň především severských národů, která je charakteristická střídavým pobytem osob v prostředí horkého, relativně suchého vzduchu, provázeným inten zduchu, ve sněhu nebo jen pod chladnou sprchou.Před návštěvou sauny:Saunu může navštěvovat každý zdravý člověk (u nemocných musí vždy rozhodnout lékař). Pro optimální průběh saunování je třeba dodržovat určité zásady: organismus před saunováním by měl být „v pohodě“, každý by si měl vyhradit dobu v délce cca 90 minut. Člověk by neměl být hladový, ale ani s plným žaludkem. Před saunováním odložíme veškerý oděv, ve sprše je třeba se pořádně omýt. Před vstupem do prohřívárny je nutné se pečlivě osušit, abychom nezvyšovali vlhkost v prohřívárně.Optimální teplota v sauně pro regenerační účely se doporučuje teplota vzduchu v potírně mezi 80 a 100°C při relativní vlhkosti 5%. Vyšší teplota je pro regenerační účely nevhodná. Tato teplota je měřena nejméně 1 m od tepelného zdroje ve výšce 150 cm nad zemí a nejméně 20 cm od stěny. Nejvyšší teplota je u stropu, kde by neměla přesáhnout 110°C a nejnižší na podlaze okolo 40°C.Je však nutné poznamenat, že saunování je individuální požitek, a proto jej musí každý jednotlivec vyzkoušet a najít ten nejvhodnější způsob. Individuální je především doba pobytu v potírně. Délka pobytu je značně rozdílná, většinou se hovoří o délce okolo 10ti minut. Je potřeba zdůraznit, že při saunování dětí dochází k přehřátí velmi rychle a tedy i délka pobytu v potírně musí být úměrně kratší. Spolehlivým ukazatelem skončení pobytu v potírně je nástup mohutného pocení.Fáze druhá – ochlazení. Po přehřátí následuje rychlé zchlazení. I rychlost zchlazení je individuální záležitostí – nejpomalejší účinek má přechod do studeného vzduchu, o něco rychleji působí studená sprcha, nejrychleji potom skok do bazénku se studenou vodou o teplotě 8 – 12°C.V regeneraci se doporučuje co nejrychlejší zchlazení, tedy skok do bazénku. Toto zchlazení není nepříjemné, protože většinou dochází k paradoxnímu pocitu tepla, který je vyvolán velmi intenzivním podrážděním ohromného počtu kožních termoreceptorů. I zde je doba pobytu v bazénku záležitostí příjemného pocitu ze zchlazení. Po určité době začne každý pociťovat chlad, někdy až mrazení a bodání, a to je ten nejlepší okamžik pro ukončení procedury. U veřejných saun se z hygienických důvodů požaduje sprchování před i po každém vstupu do prohřívárny.Tento proces – tedy prohřátí a zchlazení – se opakuje dvakrát až třikrát. Větší počet se v regeneraci nedoporučuje. Účinek tepla je možno v potírně zesílit kartáčováním.Někdy se používá tzv. parního nárazu, který vyvoláme nalitím asi 100 – 200 ml vody na rozpálený povrch kamen. Vlivem následného prudkého vzestupu vlhkosti stoupne velmi rychle pocit tepla.Celou proceduru saunování je dobré zakončit alespoň 30ti minutovým pobytem v odpočívárně. Sauna je součástí regenerační procedury, proto je třeba nezapomenout na doplňování tekutin (v žádném případě tvrdý alkohol). Také masáž po sauně je velmi příjemnou záležitostí.